lördag 30 maj 2015

avslutade projekt

Lördagar är ofta en vilsam dag, där jag sitter med en kopp Assanthe vid köksbordet och lyssnar på P1 på morgonen. Idag handlade Konflikt om nationalism. Jag fick äntligen stickat klart Tintern Abbey-sockarna som jag tycker har varit så besvärliga. Slutresultatet blev ju fint, men jag kommer inte använda Sherman-metoden igen. Garnet inhandlade jag under en resa i Australien förra året, i en garnaffär i Blue Mountains som heter House of Wool. 




Och under eftermiddagen, när pojkarna spelade fotboll, kunde jag sitta en stund med picot-kanten på en halvmåneformad Holden. Garnet var resterna av ett nystan Malabrigo Sock, färgen Lotus. Jag älskar de olika nyanserna av lila som nu får skimra i spetsen.



Två avslutade projekt på en dag, det är jag väldigt nöjd med! Nu kan jag förbereda mysteriesjalen där första ledtråden kommer på måndag. Och så tror jag att jag ska börja leta efter ett mönster till ett par gröna sockar. Köpte ett handfärgat sockgarn i Stockholm, och vill gärna har något färgglatt som nästa lilla projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar