fredag 22 maj 2015

hopplöst jobbigt sockmönster

Jag tyckte (och tycker) att Tintern Abbey-sockarna är så vackra, och att det verkade kul att pröva en ny teknik. MEN:

- den nya tekniken var knölig att förstå och resultatet blev fult, och jag fick göra om tån flera gånger. nu är det hjälpligt ok.

- hälen var helt omöjlig att förstå, då maskantalet inte var utsatt. På första hälen blev det rätt, men på den andra fick jag inte till det alls. Så nu måste jag repa och göra om.

- övergången till skaftet är också luddigt beskrivet, så det är också en sådan där punkt som gör att arbetet blir liggande eftersom jag behöver ha tid och fokus för att förstå hur jag ska göra.

Ska försöka ta nya tag i helgen, under mellofebern på lördag kväll, och se om jag kan komma till det vackra spetsmönstret. Det vore skönt att komma till avslut, och konstatera att jag inte gillar The Sherman method. Jag vill ju bara ha ett enkelt och fungerande tå-upp-mönster!


En ej ok häl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar