lördag 29 augusti 2015

projektlista

Dags att summera igen hur projektlistan ser ut:

1. Sockar Seine
Jag tycker väldigt mycket om den gul-bruna tonen i garnet, och hoppas att påfågelmönstret ska möjliggöra att schatteringarna kommer fram.

2. Sockar Bavarian cable
Jag ville testa en ny teknik, vridna maskor mot rätstickad fond, och visst framträder kablarna tydligt. Lite pilligt bara.

3. Sjal Elder Tree
Använder dubbelt garn och ett ganska enkelt mönster, men som blir fin. En gåva till en väninna som nyligen fyllt år.

4. Sjal Lilly's lilac
Sommarens roligaste maska - det bildas små tusenskönor eller ekrar i sjalen. Kanten ska få en brunt kontrastfärg, och pärlor.

5. Sjal Miss Elliot
Det är den vackraste bård jag stickat på, men som kräver full koncentration och därför blivit liggande. Kanske kan jag ha som ambition att göra tre rapporter per månad som ufo-projekt, för att det ska börja hända något. Jag vill inte repa den. Tanken var att kära mor skulle fått den i 70-årspresent, men jag förstod inte riktigt hur svår den var att sticka.

6. Sjal blåvinge
Sjalen behöver en bård. Jag får fundera lite till på vad som kan funka, för jag har ingen större lust att ägna den så mycket tid.

Utav dessa projekt, är det bara Miss Elliot som är ett gammalt UFO. Övriga UFOn som jag hade i början av året har färdigställts eller repats, tack vare bloggutmaningen UFO blir FO under 2015.
För att summera:

Ufo-utmaningar:
Dew Drops II, som blev till Peppernut
Spiral cowl
Berga sockar
Kofta som blev en väst
Lady Marple
Thuja-sockar
Yoga-sockar x 2
Marlenes mittens
Blåklockemuddar

Teststickning:
Mookari

Mysteriestickning:
Liz Cristy

Nya stickningar som avslutats:
Oyster Shawl
Lilli Pilli
Halvmåneformad Holden

Repade: 
Dew Drops I
Wanda Nell Cardigan
Spader sjal
Spectra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar