söndag 13 december 2015

målsättning inför 2016: 3/4

Jag har så många fina garner som ligger i stashen, men jag liksom glömmer bort det mellan varven. Så nu sätter jag som mål att tre av fyra projekt ska stickas av stashens garn.

Och när jag köper garn, ska det vara för planerade projekt. I nuläget har jag bara två sådana projekt klart för mig:

- Kirsten Kapurs mysteriesjal 2016

- en sjal i "gradient" garn från Wollelfe
(garn inköpt i januari, tillsammans med två härvor Hayton för en större sjal, Yemaya)


Här är mina större och mindre projekttankar av vad som behöver börja stickas på:

A. Arangarn från Australien, två härvor som antingen får bli sjal på stora stickor eller vantar.
Elder Tree III. 15/1 -16.

B. Yakgarn (brunt) som väntar på att bli en sjal.

C. Marina, Manos del Uruguay. Ocean. Sjalgarn.

D.  Filocana Arwetta Classic. Randade långa sockar.

E.  Attack Nike Victor. Gråmelerat kabelgarn köpt i Hongkong. Handledsvärmare?

F. Hawthorne Cottage Yarns- Köpt hos House of Wool, Blue Mountains, Australien. Väntar på att bli bruna sockar.

G. Einband. Flerfärgad kofta.

H. Svarta fåret Raggsocksgarn.

I. Geelong. Turkost tunt garn. Ingen aning vad jag ska göra här.

J. Estnisk ull. Tunntrådigt. Tre grå nyanser.
Sjal Oliveta. Klar 23/1-16.

K. Habu, tunntrådigt merino, lila. Inköpt i Kyoto. Räcker till kofta? Eller finsjal?
Sjal: Palymyre, använde ca 3000 m. Färdig 1/1-16.

L. Habu, ljusblå cashmere. Handledsvärmare.

M. Habu, wrapped yarn. Brandgul/svart. Sjal?

N. Malabrigo Sock, aguas. Sockar eller liten sjal?

O. Malabrigo Sock, solis. 
Sjal Streusel. Färdig 9/1 -16.

P. Colinette Jitterbugg. Evergreen (turkos/brun). Sockar?

Q. BC Garn Semilla Cablé
Handledsvärmare till far?

R. Grönmelerad English Leicester, DK. Inköpt i Australien. Mössa eller handledsvärmare?
Gåva i bytessnurra/Ravelrygrupp.

S. Angora, Anny Blatt. Mössa.

T. Malabrigo Lace, röd. Fingervantar?

U. Manos del Uruguay, Lace, beige.
Cowl Shallows, använde ca 650 m. Färdig 3/1-16.

V. Noro Silk Garden 4ply. 2 olika nystan.
Noro Striped socks. Färdiga 27/1-16.

W. Artesano Definition. 2 nystan: turkost och ljusgrönt.
Bytesgåva till Sara. Får en Japanese Knot Bag uppsydd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar