söndag 10 januari 2016

sticka från stashen

Jag har verkligen gått igång på att använda mina stashgarner! Det ligger så mycket vackert i gömmorna som jag längtar efter att få omvandla till något användbart.
Och jag är sugen på projekt som går fort att sticka! Plockade fram det här handfärgade arangarnet från Blue Mountains, Australien. Köpte det påsken 2014 när jag besökte House of Wool tillsammans med indiska vänner som tog med mig på utflykt över dagen.


Jag bara älskar den varma orangea tonen som är lätt melerad. Eftersom jag är osäker på hur mycket mina två härvor räcker till, använder jag Elder tree-mönstret för tredje gången. Effektivt och rolig att sticka, som ändå blir en sjal som är lite bearbetad.

Jag har strax stickat upp ena härvan och har redan stickat sju rapporter. Trivsamt! Och den kommer göra sig bra mot min svarta kappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar