tisdag 13 december 2016

sticka från stash /1000 g-utmaningen

Utöver Ufo-utmaningen, har jag även hakat på en utmaning att sticka upp 1000 gram garn från stashen innan jag får köpa nytt. 



Här är mina tilltänkta projekt och garnerna som ska användas (några är överlappande med ufo-projekten):

1. Vanilla is the new Black
Underbart handfärgat garn i ljusblått, från Rät & avig, 100 g. Ska bli till sockor:

2. Hilda mittens
Grå alpacka, blandat med estnisk grov ull, samt spets med vit kashmir. Kanske 160 g används totalt.

3. Hiro
Tröja av Kampes 2-trådiga, hållet dubbelt. Över 1000 g. Tycker inte om att sticka i tjockt garn, så det här projektet kanske jag plockar bort,

4. Talisman
Sjal som ska stickas med Wollelfe gradient rosa-grått merinogarn. 100 g.

 5. Willowbank
Sportweight 350 g, ca 950 meter. Använd Duo merino som hålls dubbelt (mellangrå).

6. Längtan till Gotland. 
Sockar i flerfärgsstickning, randade. 100 g.

Kanske lägger jag till Quill Shawl med garn infärgat av Tant Kofta. Lila, rosa och orangea toner. Som motvikt till allt grått. 300 g.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar